Hemmeligheten bak vellykket restaurantdrift

Hoteller og restauranter over hele landet gjenåpner

Landet holder på å gjenåpne, og da er det viktig for hoteller og restauranter å få en effektiv og lønnsom åpning. Mange i denne industrien har tapt mye penger på å holde stengt i sommersesongen, men det er ikke for sent å prøve å tjene inn litt av de tapte inntektene. Mange nordmenn har ikke vært på hoteller eller restauranter på flere måneder og gleder seg til å oppleve dette når industrien nå åpner igjen.

Journalistene fra E24har intervjuet Mikael Svensson som for øyeblikket holder på å gjenåpne Restaurant Kontrast som er en av Norges Michelin-restauranter.

«Nesten alle de beste restaurantene i Norge har eiere som jobber ekstremt mye. Jeg har mange roller og holder mange baller i luften. Hadde ikke jeg gjort jobben til flere personer, så måtte vi ansatt en kokk til, og da hadde vi ikke tjent penger», sier han.

                             

På spørsmål om hva som er hemmeligheten bak vellykket restaurantdrift svarer Svensson at det først og fremst handler om hardt arbeid.

«Nesten alle de beste restaurantene i Norge har eiere som jobber ekstremt mye. Jeg har mange roller og holder mange baller i luften. Hadde ikke jeg gjort jobben til flere personer, så måtte vi ansatt en kokk til, og da hadde vi ikke tjent penger», sier han.

«Restauranteieren forteller også at lønnskostnader er en langt større utfordring enn råvarekostnadene, og forteller at det er helt avgjørende å tilpasse bemanningen til aktivitetsnivået. »,sier han.

Rekruttering for hotell og restaurant er en viktig del av gjenåpningen, men som Svensson påpeker er det viktig å ansette den riktige mengden ny bemanning, og ikke minst de riktige folkene.

Restaurant Kontrast er nok ikke den eneste som trenger litt ekstrahjelp i Oslo, og det er ingen tvil om at hele Norge kunne hatt bruk for noen ekstra hender. Ved hjelp av Staffers kan restauranter og hoteller alltid rekruttere topp ansatte, men også få tak i noen ekstra hender på dager som er vanskelige å planlegge uten at man nødvendigvis trenger å ansette noen til en fast stilling.

You might also like...

More posts
arrow

Hvorfor kommunikasjon er viktig

Teknologi og digitale plattformer åpner og gir deg mer pålitelig og oversiktlig informasjon under hele ansettelsesprosessen. Kommunikasjon og informasjonsflyt under ansettelsesprosessen har aldri vært enklere.

Hemmeligheten bak vellykket restaurantdrift

Nesten alle de beste restaurantene i Norge har eiere som jobber ekstremt mye. Jeg har mange roller og holder mange baller i luften. Hadde ikke jeg gjort jobben til flere personer, så måtte vi ansatt en kokk til, og da hadde vi ikke tjent penger», sier Restauranteieren. Les mer hva