Hvordan finne og ansette personale med de riktige kvalifikasjoner i serveringsbransjen

Å drive en suksessfull restaurant krever mer enn en fantastisk meny og en god beliggenhet. Det er menneskene som gjør at alt spiller sammen og skaper en unik atmosfære. I en bransje med høy grad av konkurranse og stadig høyere krav er det helt essensielt at man har personale med de riktige kvalifikasjoner som i tillegg er erfarne og pålitelige.  Men hvor finner man disse menneskene?

Som tidligere bransjefolk vet vi i Staffers altfor godt hvor vanskelig det kan være å finne riktig personale. Vi har derfor utviklet en plattform for å matche bedrifter i serveringsbransjen med personer som har erfaring fra bransjen.  Mer spesifikt er Staffers et jobb nettverk  som består av 25.000 personer, alle med interesse for å jobbe i serveringsbransjen.  Med Staffers kan  du finne den perfekte kandidaten for enhver stilling du måtte ønske å fylle.  Det er veldig enkelt å komme i gang med rekrutteringen, la oss vise deg hvordan det fungerer.

1.     Gå til Staffers.no og klikk på "Opprett jobb"

2.     Velg mellom stillingsannonse for en fast stilling eller for en midlertidig stilling

3.     Opprett en bedriftsprofil

4.     Publiser din første jobbannonse

5.     Vent på at kvalifiserte kandidater i vårt nettverk melder sin interesse og velg deretter den eller de kandidater som har de kvalifikasjoner du er på jakt etter.

En av fordelene med å bruke Staffers er at alle kandidater blir sjekket før de legges til i nettverket (arbeidshistorikk og referanser). Dette betyr at du kan stole på at kandidatene du vurderer har den nødvendige kompetansen og erfaringen de oppgir at de har. Dette kan spare deg for mye tid og krefter under ansettelsesprosessen. Sørg for å inkludere så mye informasjon som mulig om restauranten din, stillingene du ansetter for, og hvilken type kandidat du leter etter.

Det er ingen enkel oppgave å finne kvalifisert personale til restauranter. Men ved å bruke Staffers kan du både spare tid og finne de beste kandidatene på en rask og enkel måte.

Ofte stilte spørsmål

-      Våre beste tips til en bra jobbannonse

-      Hvordan sende melding til kandidatene

-      Hvordan sjekke kandidaters arbeidserfaring

 

Er du klar til å prøve ut Staffers? Start her

 

You might also like...

More posts
arrow

Å forstå nøkkelfaktorene i effektiv rekruttering i horeca

Horeca-bransjen i Norge er dynamisk og krevende, og banquet sjefer, restaurantledere og hotellmanagere står ofte overfor den utfordrende oppgaven å finne kvalifisert personell, spesielt på kort varsel. I denne artikkelen vil vi se på de nøkkelfaktorene som kan hjelpe deg med å effektivisere rekrutteringsprosessen og redusere behovet for siste øyeblikks ansettelser.

Å finne kvalifisert horeca-personell på kort varsel - en kontinuerlig utfordring

Det er ingen tvil om at horecabransjen i Norge er i konstant endring. Men en av de største utfordringene som banquet sjefer, restaurantledere og hotellmanagere stadig står overfor, er å finne kvalifisert personell på kort varsel. Denne akutte situasjonen kan føre til at man må ty til ulike nødløsninger, inkludert ansettelser gjennom bemanningsbyråer og kontakter. Dessverre kan dette skape stress og i noen tilfeller resultere i ansettelse av personell med mindre erfaring, noe som potensielt kan påvirke tjenestekvaliteten.