Får du brukt dine ansattes kompetanse fullt ut?

  

Større bedrifter opplever ofte at de har fantastiske ansatte med meget viktig kompetanse, men at det ikke alltid er like enkelt å få utnyttet denne kompetansen i den avdelingen hvor behovet er størst til enhver tid. Noe som kan endre seg i ulike perioder i løpet av året, påvirket av hendelser innenfor eller utenfor bedriftens kontroll.

Første steg på veien for å bruke eksisterende kompetanse på mest mulig effektiv måte er å avdekke hvor behovet er størst i ulike perioder i året gjennom planlegging, eller det kan oppstå et akutt behov som må løses snarest.

Ved begge tilfeller har man behov for å kartlegge hvor i bedriften man har personer som besitter riktig kompetanse for å dekke dette behovet. Det er tidkrevende å gjøre denne jobben manuelt, så hvordan kan du finne riktig medarbeider til riktig oppgave på en enkel og effektiv måte?

 

Et internt nettverk gir deg full oversikt på sekunder

 

Ved hjelp av et internt nettverk kan du som leder legge til rette for intern mobilisering av ansatte mellom avdelinger og lokasjoner.

I det interne nettverket har alle ansatte en oppdatert profil som gir ledere full oversikt over all kompetanse på tvers av hele organisasjonen. Slik kan man fylle enhver rolle på kort tid ved å hente inn riktig kompetanse fra hele organisasjonen, til kortvarige oppdrag, lengre prosjekter, eller en nyopprettet heltidsstilling.

 

Med et internt nettverk sentraliserer man intern rekruttering og kommunikasjonen,slik at man kan benytte seg av den eksisterende kompetansen i bedriften fullt ut. Du vil oppleve at det er både tidsbesparende og kostnadseffektivt. For dine ansatte betyr dette flere muligheter på tvers av hele organisasjonen.  

Løsningen Internt Nettverk fra Staffers er en plugg-in løsning som komplementerer de systemer du bruker i dag (HR-systemer, Workforce Management systemer, Vaktplanlegging systemer).

Vil du vite mer om hvordan et internt nettverk kan brukes på best mulig måte i din bedrift? Kontakt oss her.

 

Staffers - et nettverk av muligheter

 

You might also like...

More posts
arrow

Butikkjede med flere avdelinger innen samme region? Slik mobiliserer du ansatte på tvers av avdelinger.

Uansett hvor godt man planlegger for travle perioder som krever ekstra ressurser kan det komme en fraværsmelding som gjør at du allikevel får et akutt behov for ekstra bemanning, og du må løse det på kort tid. Hva om man kunne komme i kontakt med alle tilgjengelige ressurser, på tvers av flere avdelinger, på et og samme sted?

Hvordan kan bedrifter innen Facility Management ta i bruk teknologi for å anpasse seg en ny hybrid arbeidsmodell?

Nye vaner har blitt dannet hos arbeidstakere og i samme takt forventningene om en fleksibel arbeidsgiver og arbeidsplass. Arbeidsgivere har måttet finne nye fleksible løsninger for sine ansatte, utarbeide nye rutiner når det kommer til smittevern og sikkerhet, opprettholde en god arbeidskultur og samtidig være konkurransedyktige i det markedet de opererer i. Vi opplever nå en ny hverdag hvor fleksibilitet og tilrettelegging er de primære driverne en ny hybrid arbeidsmodell. Men hvordan kan bedrifter innen Facility Management ta i bruk teknologi for å anpasse seg en ny hybrid arbeidsmodell hos sine kunder?