Hvordan løser barnehager i din kommune bemanning ved fravær?

Du kjenner deg sikkert igjen i følgende scenario; som leder får du fraværsmeldinger fra to medarbeidere i din barnehage og du begynner straks å ringe rundt til vikarer du har på en liste, ringe ledere i andre barnehager for å se om de har noen som kan bistå, eller du må kontakte et bemanningsbyrå. Men hva om du hadde en løsning som både forenkler den interne kommunikasjonen og mobilisering av medarbeidere på tvers av avdelinger og barnehager i din region?

Staffers for barnehager - din egen bemanningspool for barnehagene i din kommune eller region.

Med Staffers Interne Nettverk har du et digitalt verktøy som lar deg komme i kontakt med medarbeidere i din region på sekunder, det seg være pedagoger som jobber fulltid, deltidsansatte eller vikarer. Du spesifiserer hva du er ute etter og medarbeidere med ledig kapasitet kan melde sin interesse for å jobbe de ubemannede vaktene.

I det interne nettverket har alle medarbeidere en oppdatert profil som gir ledere full oversikt over all kompetanse på tvers av alle barnehager i en gitt kommune eller region. Ved å benytte seg av den eksisterende kompetansen i alle avdelinger innenfor en gitt region kan man fylle ubemannede vakter på kort tid uten å bruke masse tid på å ringe rundt eller sende en mengde SMSer.

Løsningen Internt Nettverk fra Staffers er fleksibel og det er opp til din organisasjon om den skal brukes kun som en vikarpool eller komplett bemanningspool som inkluderer samtlige medarbeidere – både heltids- og deltidsansatte samt vikarer.

Som en en plugg-in løsning komplementerer Staffers de HR-systemer og vaktplanlegging systemer du bruker i dag. Vil du vite mer om hvordan et internt nettverk kan brukes på best mulig måte i din bedrift? Kontakt oss her .

 

You might also like...

More posts
arrow

Slik jobber din bedrift smartere med mobilisering av ansatte på tvers av avdelinger.

De fleste vil si seg enig i at kompetansen og erfaringen de ansatte i bedriften besitter er gull verdt. Men i større selskaper med mange avdelinger er det ikke alltid like enkelt å holde oversikt over hvor i selskapet denne kompetansen og erfaringen finnes til daglig. Dersom du enkelt kan finne frem til ansattes erfaringer, kompetanse, ledig kapasitet, og hvor i bedriften de jobber – hvordan kan man da jobbe smartere med ressursene man har internt?

De beste kandidatene finner du internt i egen bedrift.

Bemanningsprosesser for å finne de riktige kandidatene til din bedrift kan være en tidkrevende og kostbar affære. Det kan også oppleves som risikofylt da behovet for nye ansatte kan variere med sesong, etterspørsel fra markedet, eller påvirkes av andre ytre faktorer som man ikke rår over. Men hva om du allerede harde beste kandidatene tilgjengelig internt i egen bedrift?